2010. október 26., kedd

MÁRKAÉPÍTÉS 2. PONTOS, SZÉP CÉLZÁSOK.

VÁLLALKOZÁSUNK, TERMÉKÜNK, SZOLGÁLTATÁSUNK CÉLPIACÁNAK PONTOS POZICIONÁLÁS A WEBOLDALON.

A kövezkező példákat véletlenszerűen szedtem össze, a teljesség igénye nélkül-a Facebookról-a saját érdeklődési körömből merítve-
A Facebook felhasználói között nagyon hasznos  nyitott szemmel járni  azoknak, akik pénzt szeretnének keresni, - sok profitól lehet ellesni okos, jól irányzott szlogeneket,  pontosan megfogalmazott küldetéseket-mind a tanácsadás, mind a termék értékesítés területén.
  
Ide tettem a vállalkozások weboldalainak  fejlécét: mindenkinél pontos üzenetet találunk: kinek, mit, értékesít, és  hogyan? 

Nektek, a Ti vállalkozásotokban  mi lenne ez az üzenet?

Ahhoz hogy ez az egy  mondat-egy szlogen, egy küldetés - ütős legyen, és a célpiacot megtalálja az üzenet ahhoz pontosan kell tudnunk:
MIT?
KINEK?
HOGYAN?

http://sales-akademia.hu/hu/


Orsiék "nőiesre" vették a külsőt:nagyon szép, igényes oldal-profi szakmai munkával:
"ÉRTÉKESÍTÉS SZÍVVEL-LÉLEKKEL"
Központi helyre tették a küldetésüket:szakítva a hagyományokkal cégnevük csak "kicsiben" szerepel a főoldalon.
Itt a "HOGYAN" kérdésre fókuszáltak. 







"Ha Ön pénzügyi, biztosítási, szervezetfejlesztési, marketing, MLM, informatikai, HR vagy minőségügyi tanácsadó, tréner, coach, előadó vagy bármely más üzleti szolgáltatást nyújtó független szakértő és több ügyfelet szeretne, akkor jó helyen jár."
"TANÁCSADÓK MARKETING TANÁCSADÓJA"
Pontosan  van megfogalmazva célpiac: kinek, milyen problémára ad megoldást az oldal?




"KÜLÖNLEGES KÖNYVEK ÉS JÁTÉKOK INTELLIGENS GYEREKENEK"
Alkér Orsolya  az egyik legügyesebben építkező az on-line marketing világában is:nagyon jól építette fel a vállalkozás internetes részét is, mind amelett, hogy termék  értékesítéssel kezdte, nagyon jól épített rá egy "info termék" bizniszt.



Itt a célpiac: kifejezetten nők, női vállalkozók, és vállalkozni szándékozók:ez a szép új logó nemrégen készült el Ritának:arculatában is mégpontosabban megcélozva a célpiacot.






"ON-LINE VÁLLALKOZÁSRÓL (NEM CSAK) ANYUKÁKNAK"
Ági  is nagyon ügyes-nagyon jó réspiacot talált:saját helyzetéből kiindulva, saját tapasztalatait felhasználva.




"AZ INDULÓ VÁLLALKOZÁSOK MARKETINGESE"
Nagyon pontos célpiac meghatározás: "induló vállalkozások"-minél szűkebb, annál pontosabban fogja tudni kielégíteni az igényeket:János honlapjának színvilága férfiasabb:zöld-szürke.





"GARATÁLTAN VEVŐBESZIPPANTÓ REKLÁMOK A MARKETINGEL KÜSZKÖDŐ KISVÁLLALATVEZETŐKNEK"
Pontosan szerepel a fejlécben hogy milyen probláma megoldására, kinek készült az oldal.





"VILÁGRA HOZZUK VEVŐSZERZŐ REKLÁMESZKÖZEIDET"
Itt már az oldal neve nagyon beszédes.



"MARKETING EGYSZERŰEN, KREATÍVAN"
"Kreatív mikromarketing tanácsadó. Kreatív marketing ötletek. Személyre szabott marketing megoldások. Csak most, csak Neked."
"Vérnyúl" Kriszta nagyon jól  csinálja a személyes márkaépítést-hisz ezt tanítja:)




MIT?
KINEK?
István szenzációsan jó ötlete a célpiac pontos definiálásával rögtön a fejlécben.


HA ELKÜLDITEK NEKEM A SAJÁT WEBOLDALATOKAT A  TI PONTOS, CÉLPIACOT JÓL MEGCÉLZÓ SZLOGENJEITEKKEL  A FEJLÉCETEKBEN, AKKOR KÉSZÍTSÜNK EGYÜTT EGY MÁSIK BLOGBEJEGYZÉST AZ "INDULÓVÁLLALKOZÓK KÖZÖSSÉGÉBŐL"  FELSORAKOZTATOTT JÓ PÉLDÁKKAL, ÖTLETEKKEL:
HA MÁR VÁLLALKOZOL, AKKOR MUTASD MEG A SAJÁTODAT,
HA MÉG CSAK TERVEZED A VÁLLALKOZÁST-AKKOR MÉG INKÁBB OSZD MEG A TÖBBIEKKEL A TERVEZÉS FOLYAMATÁT:)