2010. október 23., szombat

A BÁTOR VÁLLALKOZÓ HÁZASPÁR.

Egy rövid történet: Most induló vállalkozás, Twitter, Facebook, Üzleti tervező  cd és én...


Úgy nagyjából egy hónappal ezelőtt ismerkedtem meg a Twitteren a vállalkozóval. Első körben keveset beszéltünk üzletről, viszont téma volt a Jim beam-cola szeretete és a fogyasztási szokásaink. Persze volt szó üzletről, de szerintem kevés. Aztán mivel nekem ugye konkrét célom, hogy minden vállalkozó vagy vállalkozást indítani akaró figyelmét felhívjam a 7nap-7éjszaka Üzleti Tervező cd-re, így javasoltam, hogy nézzen utána a hasznosságának, és ezzel egyetemben, ha tetszik neki, akkor lájkolja a cd rajongói oldalát, amit készségesen meg is tett.

Facebook...

Ezt követően nekem hirtelen elég sok munkám akadt, és kevesebbet voltam a Twitteren. Viszont itt a Facebookon ebben az idő tájban írtam első jegyzeteimet, a "Marketing...marketing," -et és a többit. A vállalkozól minden jegyzetemhez tett egy lájkot, illetve egyszer-egyszer hozzá is szólt sőt, elkezdett faggatni a mi módszerünkről. Mivel egyre többen faggattak erről, ugye, mint ismeretes meg is írtam ami módszerünk alapjait. Másnap rám kattintott a Face-cseten és előállt az ötletével.




A probléma felismerése elkezdődött...

A következtetésem:
Miután célzott kérdésekkel felismertem a helyzetet, a következőre jutottam.
"Adott egy házaspár, aki az alkalmazotti létből kitörni szándékozik, és ezért a célért bármire képes, akár még Tanulni is!!! :-)) :-)) 
A tanulási vágy mellett Nagyon jó, értékelhető üzleti ötlete van, és kapcsolatokkal is rendelkezik. Az Ötlet megvalósítása nem feltétlenül beruházás igényes, bár kétségtelen, hogy a zökkenőmentes működéshez szükség lesz némi infrastruktúra fejlesztésre, azaz egy olyan irodai, üzleti környezet kialakítására, ami közvetlen hatást gyakorol a vállalkozás sikeres működésére. Továbbá fontos lesz, hogy a vállalkozás vezetője képes legyen bemutatni írásos dokumentum formájában a befektetési lehetőségeket, azaz meg tudjon győzni egy befektetőt. 
Itt is ugye általános probléma a Tőke és forráshiány. :-) Mondtam is, hogy -"nyugi, vagyunk még így ezzel egy páran az országban" :-))
A befektető és egy finanszírozó pénzügyi szervezet meggyőzéséhez elengedhetetlen egy Bemutató jellegű Üzleti Terv összeállítása. Mivel ők pontosan tudják, hogy akkor lesz minden a legolcsóbb rövid és hosszútávon is, ha ezt megtanulják, így ( felajánlásom után) megrendelték az Üzleti Tervező segédprogram cd változatát. 
Ez tipikusan az a probléma, amit első körben nem a pénz beérkezése old meg, hanem a felkészülés, a célzott és precíz marketing, és az Üzleti szempontból oly fontos ismeretek elsajátítása úgy, mint:
  • Üzleti Tervezés
  • Marketing Tervezés és kivitelezés
  • Vállalkozásvezetés
  • Pénzügyi Tervezés
Ezeknek az alapjait a cd segítségével képesek lesznek elsajátítani. Amikor ezek legalább alapszinten beivódnak, akkor már tisztában lesznek minden olyan kockázattal, nehézséggel, ami akadályozhatja őket egy vállalkozás sikeres működtetésében és a mellé szükséges tőke megszerzésében.
Őket már nem fogja tudni becsalni a saját utcájába egy "csaló kókler", aki csak a vállalkozó lehúzására hajt. Szerinted jó ez? Neked segítene ha valaki így kezelné a problémádat?

Bejöttek hozzám...

A cd ára előbb érkezett meg, minthogy tudtunk volna reagálni. :-) Ezzel egyetemben azt kérte, hogy bejöhessen hozzám (ismerve a módszerünket) egy konzultációra. Természetesen igent mondtam. Délután öt órára tettem, mert éreztem, hogy el fog húzódni, ugyanis a céggel még nem rendelkező, leendő vállalkozásra mindig több időt kell fordítani. Megbeszélésünknek megfelelően meg is érkeztek pontosan. Azért használtam többesszámot, mert megtisztelt azzal, hogy magával hozta a kedves feleségét is, akinek a megismerése csak fokozta a reményeimet, hogy ez egy Komoly jövő előtt álló vállalkozás.
A beszélgetés két órán keresztül tartott. Azt, hogy nekik mennyire volt eredményes vagy eredménytelen a beszélgetés, azt leírták nekem egy levélben, amelyet, most szó szerint bemásolok:

"
2010. október 20-án 17 órakor volt egy találkozónk a feleségemmel az Uniokkv Vállalkozásfejlesztési Iroda fejlesztési vezetőjével, Kóczé Lászlóval. Időben érkeztünk ahol kedvesen fogadott az " ismeretlen ismerős", és beinvitált minket a tárgyalóterembe. Kölcsönös névjegykártya csere után, megállapodtunk a tegeződésben és beszámoltunk róla, kik vagyunk, mivel szeretnénk foglalkozni. Nagyon sok új információt kaptunk tőle ( valamint az üzleti tervező cd-t, ami segítségünkre lesz a későbbiek folyamán ), és sikerült felkeltenünk az érdeklődését is a terveinkkel kapcsolatban. A beszélgetésünk több mint 2 órán keresztül tartott, de sajnos el kellett búcsúznunk egymástól, viszont sok fontos információval gazdagabban térhettünk haza. " Tóthné Moór Csilla és Tóth József

Üzleti tervező cd...első benyomás

Másnap kérdeztem, hogy mi a benyomása elsőre a cd-ről és a következőt írta:

"
Szia!Nagyon jó volt ez a találkozó, köszönjük. Megnéztem a cd-t, és elkezdtem a marketing tervvel foglalkozni. Regisztráltam a ...........-ra is, letöltöm az összes anyagot tőlük.Meghallgatom, jegyzetelek, aztán mindent bele :)

Józsi

Később ezt:
"Tele van sok, nagyon fontos információval :)elkezdtem jegyzetelni a marketinges részt, sok ötletet találtam benne, amit fel lehet használni, át kell kicsit alakítani a szövegezésünket.Holnap részletesen átnézem az első részt, amiből már letöltöttem az oldalatokról a kivonatokat" Józsi

Mennyit fizettek ezért? Mennyit kockáztattak, hogy egy kis lépéssel előrébb legyenek?

Mindössze 7000Ft-ot. Azaz a cd árát. A konzultáció ugyanis díjmentes volt, amiből szükség esetére felajánlottam még egyet. :-) Szeretnélek megkérni, hogy számold ki magadnak, hogy ennyi és ilyen alapszintű ismeretek megszerzése mennyibe kerül, úgy általánosságban. Csak megjegyzem, hogy nálunk 1 tanácsadói óradíj 15.000Ft+áfába kerül. De hallottam már 30.000Ft+áfát is.
Szerinted mennyit kockáztattak ennek az összegnek a kifizetésével? Szerinted ők meggondolatlanok, hogy a saját tudásukba fektettek 7000Ft-ot?

Hogy lesznek ebből Új munkahelyek?

Mint a legutóbbi jegyzetembe említettem, Ezt a kérdést személyes ügyként kezelem!
Innentől kezdve amennyire csak lehet közösen dolgozunk, és ha szükség van rá, akkor bevonjuk a Lévai Pétert is. Igen igen. Ha az Ő szakmai segítségére igényt tart valaki, akkor az is pénzbe fog kerülni. De van egy jó hírem. Előtte a Péterrel is egy díjmentes konzultációt vehet igénybe a vállalkozó...:-)
Új munkahely?
A közös munka során, ha tartjuk magunkat az alapsémához, akkor ez a vállalkozás egy stabil növekedési pályára fog állni. Árbevételei és a megrendelései növekedésével együtt sokasodni fognak az adminisztrációs kötelezettségek is. Jéééé...kell egy adminisztrátor...
A napi 3-4 ügyféllel való tárgyalás együtt jár némi kosszal, behozott sárral-porral is. Hát...az egy kicsit "ciki" ha ezt egy ügyvezető csinálja, ezért kellene egy takarító is...
A Marketing területére is jó volna egy szakember, mert az ügyvezető inkább a befektetőkkel, ügyfelekkel tárgyal, mint mondjuk a facobookra próbál kitalálni új, ütős szövegeket, vagy mint neki álljon megtervezni a következő évi vagy negyedévi marketinget, vagy noszogassa az értékesítő csapatot.

No...hát én így tervezem kis országunkban a munkahelyteremtést :-)) Te nem akarsz segíteni? Persze csak ha ez fontos neked...

ui:

Befejezésül csak annyit, hogy mi így dolgozunk. Hidd el, Nem fáj...
Ezt úgy hívják hogy: "Programalkotás" vagy "Vállalkozásfejlesztés"vagy "Építés"vagy "Vállalkozásindítás". 
Ja...és Nem Fáj...:-))

Felhívás a Marketingesek felé: 

Tisztelt Marketingszakértő kollégák, barátok!

Ennek a tisztességesen működni és fejlődni kívánó induló vállalkozó házaspárnak szüksége van egy Marketingszakemberre. Nyitott arra, hogy elolvassa az ajánlatotokat. A Józsiék ötletében a Marketing az egyik legfontosabb szempont! Izgalmas kihívás!!!

A vállalkozó házaspár, akiről idáig beszéltem:

Tóthné Moór Csilla és Tóth József Török apartmanok
Vegyétek őket fel ismerősnek, faggassátok őket rólunk, az ötletükről, a nyaralási, befektetési lehetőségeikről.
Nem fogjátok megbánni!
Sőt, akár a cd-ről is, ugyanis ő abban szerencsés helyzetben van, hogy Volt Bátorsága megkockáztatni 7000 Kemény Magyar forintot, hogy esetleg elbukja...vagy hülyeséget vesz meg :-)


Na ki lesz a következő áldozatom???

Kóczé László
akit mindig megtalálsz

ITT TÖLTHETED LE A SCRIBDRŐL:)