2010. szeptember 24., péntek

1 RÉSZ:VILLÁMCSAPÁS TRÉNING :5 PERC KÖZÖS GONDOLKODÁS VÁLLALKOZÁSOD SIKERÉÉRT

Kérdezd meg magadtól!

Kérdés:
A Te portékádnak milyen egyedisége van a piacodon?

Mire gondolok?



Mivel vállalkozó vagy biztos tudod, hogy a mai versenyhelyzetben, ahol a fizetőképes ügyfelekért vívott harc egyre erősebb és megterhelőbb, mindenképpen szükséges, hogy megválaszold magadnak ezt a kérdést!
Kezedben tollal és írd le egy papírra!

Most ne az általánosságokra gondolj, mert mindenki arra gondol! Te nem gondolhatsz arra, amire mindenki, mert Te nem vagy mindenki.
Te egyedi vagy. Az egyetlen. Aki ki akar törni. Aki át akarja törni falat. Aki meg akarja valósítani az elképzelését. Aki nem legyint a bajsza alatt valami közhelyet mormolva, aztán reggel fel kel és kezdi ugyanazt az elejéről.

Ezért kell magadnak megválaszolnod ezt a kérdést és leírnod egy papírra!

Van egy vagy több terméked, szolgáltatásod. Vidd bele a személyiségedet. A szellemi lényedet. A rólad kialakított kép azt sugallja, hogy aki ezt létrehozta annak ez az élete. Milyen sok munkája van benne. Bele tette szívét-lelkét. Kössék a nevedhez a portékádat. Ilyen csak és kizárólag nálad van. Ez a Te neveddel fémjelzett „dolog”.
Az emberek sokszor közömbösek maradnak, mert mindenhol ugyanazt látják. Dögunalmas. Kiábrándító.
Biztos van a múltadban, szakmádban, történeteidben valami, ami Csak Rád jellemző. Amivel Egyedivé tudod tenni magad…keress valamit, keressetek valamit. Szakadjatok el a földtől…J A te vállalkozásodra ne ezt mondják:
n Ó megint egy fagylaltozó…
n Ó még egy zöldséges
n Jaj megint egy biztosítási ügynök
n Na még egy lakberendező

Vinned kell bele spirituszt. Tüzet.
Legyen mindig egy váratlan húzásod!

Egyszerűen muszáj, hogy emlékezzenek rád még akkor is, ha nem vettek tőled semmit. Egy vállalkozás sokkal-sokkal több, mint egy pénztermelő egység. (ha éppen termelő, de lehet, hogy épp ezért nem az).
A céged arculata, a megjelenése a közösségi oldalakon, weboldalon, kiállításokon, rendezvényeken Te vagy!!!
Értékesítés szempontjából az a legjobb, ha érzelmileg kötődik hozzád a vásárló. Gondolj bele: egy gyermek, egy kutya szinte mindig, mindenre rá tud minket venni. (legalábbis engem igen J).

Hogyan? Izgalmas dolog!

Javaslat:
Üljetek össze néhányan, rokonok, ismerősök, barátok, üzlettársak. Ötleteljetek. Fogjatok egy papírt, egy tollat és írjátok össze a legképtelenebb ötleteket is. Lesz egy 20-40-es listátok, és elárulom,  hogy közte lesz a megoldás is.
Talán kesergés, legyintgetés helyett jobb foglalatosság! Jobb, mint várni valami felső döntésre, mert akkor jobb lesz! Vagy arra várni, hogy az Erős Antónia bemondja a hírekbe, hogy vége a válságnak. 
+ Poén:
Ahhoz, hogy számolatlanul jöjjenek a jobbnál jobb ötletek, célszerű elfogyasztani közben némi-nemű alkoholtartalmú élvezeti szert! Persze csak ésszel!